Hemen hepimiz ailemizle birlikte güzel bir evde oturmak için ömür boyu çalışır, çeşitli fedâkarlıklar yaparak bir ev sahibi olmaya çalışırız. Daha sonra daha güzel evlerde oturmak için eski evimizi satıp borca girerek daha yeni ve güzel bir ev almanın çabasına gireriz. Ev satarken en çok sıkıntı yaşanan konulardan biri ise tapu masraflarını kimin ödeyeceğidir. Sizler de eski evinizi satıp Handan Karay İnşaat’tan Adana’da lüks dairenizi satın aldınız. Ancak tapu masraflarını kimin ödeyeceğinizi bilmiyorsunuz. Peki, gayrimenkul satışında tapu masrafı kime aittir? Tapu için gerekli belgeler nelerdir? Handan Karay İnşaat, konu hakkında tüm merak edilenleri sizler için derledi…
Ev satım işlemleri tapu dairelerinde gerçekleştirilir. Tapu dairesinde evi satın alan ile ev sahibi arasında tapu devri yapılır. Burada alıcıdan ve satıcıdan %2’şer, yani toplamda %4 oranında harç kesilir. Bu bedele ek olarak döner sermaye ücreti de alınır.
Alım-satım işlemi sırasında gerçek kişiler ile tüzel kişilerden farklı belgeler isteniyor. Her iki satış için de satış işlemini başka bir kişi yapacaksa noterden alınmış vekaletnamenin bulunması gerekir.
Diğer belgeler ise şunlardır:
Benzer Haberler
Copyright © 2024 HANDAN KARAY İNŞAAT. Tüm Hakları Saklıdır.